niedziela, 19 października 2014

Język bywa trudny - Leccíon 6

¡Hola amigos! 




Oto kolejna lekcja języka hiszpańskiego.  Będzie ona dość krótka,  z powodu niewielkiej ilości materiału. 

Zapraszam do rozwinięcia!

Dzisiaj powiem wam co nie co o czasowniku "TIENES".
Jest to kolejny z czasowników mówiący nam o jakimś stanie.
Pierwszym poznanym był SER.

Tego "słowa" używamy, gdy chcemy powiedzieć o naszym wieku lub uczuciu. 
Odmiana:

l.poj.

1.  Yo tengo
2.  Tú tienes
3.  Él, ella, usted tiene

l.mn.

1.  Nosotros/as tenemos
2.  Vosotros/as tenéis
3.  Ellos, ellas, ustedes tienen

Tak wygląda odmiana tego czasownika w liczbie pojedynczej i mnogiej.

Przedstawiam wam parę przykładów wyrażeń w 1 osobie (ja).

A. Tengo hambre - Jestem głodny/a (czyt. Tengo ambre)
B. Tengo dos buenas amigas - Mam dwie dobre przyjaciółki (czyt. błenas)
C. Tengo calor - Jestem zmęczony/a (czyt. kalor) 
*w tym zdaniu chodzi o wysiłek fizyczny ;)
D. Tengo sed - Jestem spragniony/a  
*chodzi o pragnienie wody ;)
E. Tengo una moto - Posiadam motor
F. Tengo 10 años - Mam 10 lat (czyt. Tengo dies anios)
G. Tengo sueño - Jestem senny (czyt. słenio)

Dorzucam jeszcze jeden przykład:

Tengo un novio Leon. - Mam chłopaka Leona :D




Mam nadzieję, że rozumiecie tą lekcję.
Na zadanie przeczytajcie sobie dokładnie wymowę wymaganych słów,  a ja lecę sama się uczyć. 

¡Adios!




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Violetta 3 Polonia
Designed By Blokotek